تدویرجلسه گزارشدهی سالانه شورای شهر گوتنبرگ نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی در سویدن
مشعل مشعل

یکشنبه مورخ 26 اکتوبر جلسه شورای شهر گوتنبرگ نهضت فراگیر در فضای وحدت و یکپارچگی کامل سازمانی دایر گردید.

در آغاز رفقا از هشتادمین سالروز تولد زنده یاد ببرک کارمل مبارز دلیر راه ترقی, دموکراسی و عدالت اجتماعی, یکی از اساسگزاران برجسته حزب دموکراتیک خلق افغانستان و شخصیت طراز جنبش چپ کشور با گرمی استقبال نمودند.

 همچنان به پیشواز دومین سالگرد وفات روانشاد  محمود بریالی یکی از مبارزین فرهیخته و شخصیت سیاسی کشور که از عنفوان جوانی تا پای مرگ پا به پا با جنبش نهضت طلبی و ترقیخواهی  همراهی داشته و در بنیانگزاری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان نقش و سهم فعالی را ایفا نموده است , یاددهانی و ادای احترام بعمل آورده و بر روان تمام رزمندگان وشهدای راه عدالت دموکراسی,  ترقی و رفاء وطن که جانهای عزیز خود را قربان نموده اند اتحاف ادعیه صورت گرفت.

سپس شیر احمد صمیم مسئوول شورای شهر با تذکر مختصر از دست آورد های نهضت فراگیر چون همایش بزرگ نیرو های ملی ـ مترقی و دموکرات در کابل , اجلاس 19 اپریل در اروپا و نشست شورای اروپائی که انعکاس دهنده و تمثیل کننده دموکراسی واقعی در یک سازمان میباشد توضیحات داده و انتخاب رفیق انجنیر احمد شاه سرخابی را به حیث رئیس شورای اروپائی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی تبریک و تهنیت گفته از کار و فعالیت مثمر رفیق شفیق الله توده ئی با تمجید یاددهانی نمود.

موصوف با طرح اجنداء و تصویب آن به ارائه گزارش پرداخته و با شمارش کار کرد ها  طی یکسال سپری شده متکی بر اصل انتقاد و انتقاد از خود, نکات ضعیف عملکرد ها را بر جسته ساخت که بعد از بحث روی مسایل مطروحه فیصله بعمل آمد تا  در رفع کاستی های موجود پلان تدابیر ترتیب و رفقا متحدانه در تطبیق آن مساعی خویشرا بخرچ دهند.

همچنان به پیشنهاد و تقاضای جوانان که قسمت اعظم اعضای شورای شهر را تشکیل میدهند فیصله بعمل آمد تا بمنظور ارتقاء ظرفیت کاری, سطح آگاهی سیاسی و استفاده موثر از پوتنسیال نیرومند آنها سیمینار های آموزشی تدویر و مسئوولیتهای بیشتری به عهده ایشان گذاشته شود.

مطابق بند دیگر اجنداء رفیق رحمت حسن معاون شورای کشوری نهضت فراگیر و مسئوول تشکیلات پیرامون طرز العمل جدید امور تشکیلاتی سازمانهای ( ن.ف.د.ت.ا)در اروپاء  بصورت ماده وار و مشرح صحبت نموده, در مورد تغیرات و تعدیلات در مواد مندرج آن و ساختار جدید تشکیلاتی شورای اروپائی نهضت فراگیر روشنی انداخته در زمینه توضیحات مفصل داد.

 رفیق حسن تشکیلات را بمثابه ستون فقرات سازمان ها و یکی از ارکان مهم ساختار های سازمانی دانسته بر اهمیت آن توجه رفقا را جلب نمود.

  به همین ارتباط رفقا پرسشهائی را مطرح نمودند که از جانب رفیق رحمت حسن پاسخ های مقنع ارائه گردید.

گزارش مالی با نواقص بر جسته شده و کمبودیهای موجود توسط رفیق محمد سمیع شفیعی مسئوول مالی ارائه گردید. موصوف از تصفیه حق العضویت ها الی اخیر ربع سوم به جلسه اطمینان داده و نظریات پیشنهادی خویش را جهت بهبود امور مالی پیشکش نمود.

در همین راستا رفیق اختر راسخ عضو هیئت اجرائیه شورای کشوری و مسئوول فوند مالی شورای کشوری نهضت فراگیر پیرامون چگونگی جمع آوری کمکها صحبت کرده اضافه نمود که در شرایط دشوار کنونی بخاطر فعالیتهای بیشتر و مثمر تر نهضت فراگیر از طریق اعانه ها و سایر مساعدت ها رفقا را در داخل کشور باید یاری رساند.

متعاقبا" طبق ماده سوم اجنداء مسئله تشکیلاتی مورد بحث قرار گرفت که در مطابقت با مواد طرزالعمل جدید امور تشکیلاتی سازمانهای ( ن. ف. د. ت. ا )در اروپا بعد از کاندید شدن و رای گیری سری دو تن از رفقا هر یک شیر احمد صمیم بحیث مسئوول, محمد سمیع شفیعی بصفت معاون و چهار رفیق دیگر بسمت مسئوولین واحد های اولیه و اعضای هیئت اجرائیه در شورای شهر به اتفاق آراء انتخاب گردیدند.

در جلسه فیصله ها ی آتی صورت گرفت:

1 ـ ا نتخاب رئیس, معاون و اعضای هیئت اجرائیه شورای شهر؛

2 ـ  تصویب چهار واحد اولیه در نقاط مختلف شهر ؛

3 ـ تصویب مسئوولین واحد های اولیه؛

 علاوتا" در موارد ذیل تصامیم اتخاذ گردید:

ـ اشتراک چهار رفیق در ماهنامه مشعل؛                                       

ـ تقویه فوند مالی با مساعدت مالی رفقا؛

ـ تکثیر و توزیع اساسنامه ومرامنامه نهضت به تمام اعضای شورای شهر؛

 در بخش بعدی نظریات, پیشنهادات و انتقادات سالم وسازنده از جانب رفقا بخصوص رفقای جوان مطرح شد که با روحیه انتقاد پذیری و فضای رفیقانه در حل تمام مسائل مطروحه تصامیم دستجمعی اتخاذ و ثبت پروتوکول گردید.

در اخیر رفیق فرین محسنیان عضو هیئت اجرائیه شورای اروپا ئی روی مواد اساسنامه روشنی انداخته با ارزیابی جلسه چنین بیان نمود: 

رفقای عزیز!

 گزارش ارائه شده حاکی از آنست که رفقا با وجود مصروفیتهای ناگزیر وظیفوی یعنی کار و تحصیل, مشکلات و فشار های روزمره زندگی و بعضا" تکالیف جسمی به کار و فعالیت سازمانی بمثابه رسالت, وجیبه و تعهد به راه انتخاب کرده خویش  بصورت خستگی نا پذیر به پیش حرکت میکنند ووظیفه وطنی را کماکان رجحان میدهند.

اما باید اذهان کرد که ما هنوز از ریزرفها وپوتنسیال نیرومند بخصوص آنچه در وجود جوانان بمثابه آینده سازان جامعه نهفته است استفاده اعظمی بعمل نیآورده ایم. این وظیفه ماست که جوانان را درین راه مساعدت و یاری رسانیده و از تجارب و اندوخته های خویش آنها را بهره مند سازیم .

رفقا!

شرایط حساس و دشوار کشور حکم میکند که نیرو های وطنپرست, ملی و دموکرات بویژه آنانیکه از  اندیشه های مترقی پیروی میکنند, منجمله ما و شما که خود را پیروان همین مکتب میشماریم  با درک عمیق از اوضاع نا هنجار کشور در وحدت و یکپارگی این نیرو ها با تمام انرژی وتوان تلاش بخرج دهیم زیرا پیروزی ما در همبستگی ماست و این گام را نخست از رشد و استحکام درون سازمانی و یکپارچگی اعضای خانواده دیروز مان آغاز نمائیم من بحیث مسئوول شعبه تفاهم اروپائی نهضت فراگیر میتوانم به صراحت اظهار نمایم که خوشبختانه این پروسه جریان پیدا کرده ودارد شکل امیدوار کننده و نوید بخشی را بخود میگیرد.

رفقا!

 با ارزیابی مثبت از کار جلسه در پیشبرد بهتر امور محوله سازمانی توجه شما را به نکات آتی جلب مینمایم:

ـ تحکیم یکپارچگی درون سازمانی و ارتقا سطح دسپلین آگاهانه؛

ـ تدویر جلسا ت بموقع  مطابق پلان؛

ـ جمع آوری بموقع حق العضویتها؛

ـ کار وسیع در نهاد های اجتماعی؛

ـ کار خستگی نا پذیر در جهت وحدت, اتحاد عمل و همبستگی با نیروهای ملی, دموکرات, وطنپرست و ترقیخواه؛

به آرزوی موفقیت های مزید شما در امر وظایف ملی و میهنی!

جلسه با ابراز حمایت, پشتیبانی و تطبیق تصامیم و فیصله های مجلس موسسان, هیئت اجرائیه و شورای اروپائی نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی  در فضای دوستانه خاتمه یافت.   


October 28th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها